Audyt SEO – jak samemu wykonać prosty audyt?

Nie ma mowy o skutecznych działaniach SEO bez wcześniejszego audytu. Ważna jest kompleksowość audytu, bez której trudno mówić o uzyskaniu ilości danych wystarczającej do skutecznych działań w ramach pozycjonowania.

Audyt SEO najlepiej zlecić fachowcom, choć jego uproszczoną wersję można zrealizować samodzielnie. Jak to zrobić i czy warto?

Audyt SEO, czyli analiza widoczności jako dobry start

Warto od razu podkreślić, że rozwiązaniem dającym najlepsze rezultaty jest skorzystanie z usług specjalistów. Niemniej jednak samodzielny audyt SEO też jest możliwy. Mowa tutaj jednak o uproszczonej wersji audytu i jedynie ogólnej ocenie dostosowania strony pod SEO.

seo

Pierwszym, najbardziej podstawowym działaniem jest analiza widoczności. Chodzi o to, aby sprawdzić, na których pozycjach strona wyświetla się na dane frazy kluczowe. W ten sposób dowiesz się, które frazy wymagają poprawy.

Aby wykonać efektywną analizę widoczności, musisz najpierw znaleźć frazy do sprawdzenia. Jak to zrobić? Otóż audyt SEO powinien rozpocząć się od wyszukania odpowiednich fraz kluczowych. Zastanów się, jakie frazy mogą wpisywać w wyszukiwarce klienci, którzy chcieliby skorzystać z Twojej oferty.

Ponadto, sprawdź również konkurencję i to, jakimi frazami są nasycone ich strony. Możesz również skorzystać z narzędzi do określania fraz kluczowych. Narzędzia tego typu umożliwiają na przykład znalezienie najpopularniejszych fraz dla konkretnych stron internetowych.

Sprawdź swoją stronę internetową

Pamiętaj, że aby strona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania, nie wystarczy nasycić jej frazami. Sama witryna musi spełniać pewne określone warunki. Przede wszystkim musi ona działać płynnie i szybko się wczytywać. Dotyczy to zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron.

Sprawdź, w jakim tempie wczytują się podstrony, a następnie spróbuj określić czynniki spowalniające ten proces. Mogą to być na przykład zbyt duże pliki multimedialne, które w takim razie powinny zostać poddane kompresji. Analiza plików multimedialnych to jedna z najważniejszych czynności w audycie SEO, zwłaszcza tym uproszczonym.

Treść na stronie internetowej

Prawdopodobnie dla każdego jest oczywiste to, że treść na stronie powinna być nasycona frazami kluczowymi. Jednak to tylko jedna z ważnych kwestii. O czym jeszcze należy pamiętać w kontekście treści na stronie? Przede wszystkim powinno jej być odpowiednio dużo.

Nie chodzi o to, aby zapełniać stronę bezsensowną treścią czy przypadkowymi znakami. Treści muszą być merytoryczne, aby Google je doceniło. Niemniej jednak musi ich być dużo, ponieważ ilość treści na stronie to ważny czynnik brany pod uwagę przez algorytmy Google.

Ponadto treść powinna posiadać odpowiednią strukturę. Cenne są stopniowane nagłówki, a także wyróżnienia, wypunktowania i wszelkie inne rozwiązania sprawiające, że tekst jest bardziej czytelny.

Chcesz wykonać audyt SEO? Jak najbardziej możesz wykonać uproszczony audyt, który dostarczy Ci pewnych informacji o tym, jaki zakres działań jest niezbędny do wdrożenia.

Pamiętaj jednak, że aby uzyskać informacje niezbędne do przeprowadzenia kompletnej kampanii SEO, konieczne jest przeprowadzenie pełnego, profesjonalnego audytu SEO. To zadanie trzeba zlecić specjalistom.

Podobne:

Najnowsze artykuły

A może zainteresuje Cię: